ANNONSERE

Foto: Ole Christian Eklund. Bildet er fra en av PLNTYs lanseringsfester på Oslovelo på Grünerløkka i Oslo 2018.

Hvorfor du skal annonsere i PLNTY

Med ca 40 000 månedlige lesere på nett og ca 25 000 lesere av den trykte utgaven i kvartalet, og 6100 følgere på Facebook treffer PLNTY hovedmålgruppen kvinner i alderen 25-55 år – høy utdanning og inntekt. Ca 70 prosent av våre lesere er kvinner, andelen menn 30 prosent.

Kontakt ansvarlig utgiver her eller på telefon: +47 41620224.


Du møter kundene dine i PLNTY, Norges eneste dedikerte kulturmagasin.
 Innholdet i PLNTY på nett og i den trykte høykvalitetsutgaven distribueres via sentrale og viktige kulturformidlere og samarbeidspartnere over hele landet se distribusjonslisten vår her. Det er gratis og tilgjengelig til alle døgnets tider. Våre lesere møtes ikke av en betalingsmur. Alle annonser er dermed synlige og tilgjengelige på samme måte.

Hvorfor er norsk kultur viktig?

Norge er “lillesøsteren” i Norden, som nå fanger internasjonal interesse. Hva er Norge, hvem er nordmenn? I verdenssammenheng er Norge ett av verdens rikeste land. Ikke så rart at mange vil se hva som foregår i dette landet. Så hva vil de vite? De vil vite alt om vår kultur. Men hva med nordmenn selv, vet vi nok om hva som foregår på den norske kulturarenaene?

PLNTY formidler norsk design, kunst, og kultur. Vi skriver lidenskapelig om kulturen som foregår i by og land. Kulturen som foregår utenfor bygrensene er om mulig en enda sterkere råvare, med større engasjement og spredningskraft. Våre samarbeidspartnere, både når det gjelder distribusjon og annonsering er viktige brikker i samspillet om et treffsikkert innhold.

PLNTY bringer reportasjene om norsk design, kunst og kultur til deg tre ganger i uken på nett: www.plnty.no.

VÅRE PRODUKTER

Advertorials

Betalt annonsering som kommer i form av et redaksjonelt innslag over 6 sider i den trykte utgaven og tilrettelagt lengde på nett. Her kan trykk og nett kombineres. Vi kan også produsere video av innholdet. Advertorial brukes for å kunne gå skikkelig i dybden av et firma, et produkt eller en tjeneste. Be om pris

KLIKK HER FOR Å SE EKSEMPEL

plnty_lykke_by_julie_advertorial_img_xsmall-kopi

Annonser på nett

Klikkbare annonser slik du er vant til å se dem på Google, nettaviser og i andre kanaler. PLNTYs leserskare (nedlastede sidevisninger) ligger på svært gode ca 40 000 i måneden.

Annonser i det trykte magasinet

Tradisjonell annonsering i vårt trykte magasin med fire utgivelser i året, 8000 i opplag, distribusjon til sentrale kulturinstitusjoner og steder over hele landet. Astrup Fearnley Museet og Hennie Onstad, Hålogaland teater og litteraturhusene i Trondheim, Bergen og Fredrikstad er bare noen, se alle her.

Annonsering i nettutgaven kan skje alene, som en kampanje med gjentatte intervaller og/eller i kombinasjon med det trykte magasinet. Nettet har en høyere frekvens, her publiserer vi tre artikler i uken, som alle markedsføres i sosiale medier. PLNTY har har over 6100 følgere på Facebook.

Omtaler og intro på sosiale medier

Vi samarbeider med våre annonserende kunder om å markedsføre oss sammen i sosiale medier, som Facebook og Instagram. Vi utarbeider gjerne individuelle kampanjer og konkurranser, lager videoinnslag eller andre kreative markedsføringstiltak. Vår fleksibilitet er vår styrke.

Nyttig informasjon

For mer informasjon om å formidle nyheter vi elsker i inn og utland, ta kontakt med oss. Besøk våre nettsider for utfyllende informasjon om opplag, annonseflater og priser samt vår distribusjonsplan og våre målgrupper.

Bli en kultursponsor

kulturmagasinet PLNTY jobber med kulturstoff på flere plattformer. Vi utgir tre aktuelle artikler på nett i uken, totalt 144 artikler årlig om aktuelle saker om norsk design, kunst og kultur. Vi produserer våre egne videoproduksjoner på egen nett-TV kanal – og podkast.

Innholdet vårt treffer målgruppen. Vi skaper kvalitetsinnhold som leserne våre setter stor pris på. Vi jobber også med å være en kritisk stemme som vekker våre følgere og fremmer kultur som benytter seg av ytringsfriheten. Ofte er stemmene i kunsten og kulturen de klareste stemmene i demokratiet vårt, og de som representerer en stor del av vår historie.

Kulturbaserte virksomheter er i vinden som aldri før – i det Norge ser seg om etter nye næringsområder. Hva skal Norge leve av? Jo, kultur, blant annet i form av turisme som undersøker hvem vi er.

PLNTY jobber derfor med sponsorer som vil være med å støtte de større prosjektene. Her jobber vi tett på hverandre for å finne spennende løsninger. Dersom ditt firma ser nytten i å benytte en eller flere av disse kanalene for å promotere en egen hjertesak så er muligheten her.

Støtt en person, gruppe eller prosjekt lokalt, regionalt eller nasjonalt så de eller den får muligheten til å vise seg frem i en annonse eller advertorial. Et dypere, sosialt engasjement kan handle om å sponse en kunstner med visning i et galleri, et kulturhus sine aktiviteter, et teaters oppføringer, en artist med innspilling, en designers første kolleksjon – med mere. Her vil PLNTY kunne bistå med gode råd til spennende prosjekter og mediedekning.

Bistå kultur-Norge å bli enda bedre, gi deg selv eller bedriften merverdi gjennom sosialt og kulturelt engasjemet.

PLNTY-målgruppen

    • 25.000 lesere av trykt utgave
    • 120.000 unike sidevisninger per kvartal på nettutgaven.
    • Kjøpesterke kvinner i alderen 25-55
    • høy utdanning og inntekt
  • PLNTY-leserens gjennomsnittlige inntekt er fra kr 550.000, som er 35 % høyere enn snittet i Norges befolkning (Kilde TNS Gallup/ D2). Våre lesere har utdanning på universitetsnivå og bor i eller i nærheten av storbyer.
  • Leserne av PLNTY er aktive både fysiske og på kulturelle arenaer.
  • De besøker ofte utstillinger, teatre og festivaler.
  • PLNTY-leseren liker også å reise og oppleve verden rundt seg. Andre kjennetegn er at de er opptatt av mat og drikke, kulturtilbud, moter, design, interiør, trender, kunst og håndverk.

Hvem er våre følgere?

Vi er aktive i sosiale medier og på Facebook-gruppeen vår har vi over 6100 medlemmer. Her distribuerer vi og markedsfører vårt innhold daglig: Facebook.com/plnty. Vi er også aktive på intragram under @plntymagazine. Her møter vi også en internasjonal interessegruppe.

Annonser på nett og trykk 

I 2018 trykker vi fire utgaver av PLNTY.

Opplaget vårt er 8000, 60 + sider. Magasinet er gratis. Per dato distribuerer vi på utvalgte kultursteder i hele Norge, som Astrup Fearnley-museet i Oslo; Design- og Arkitektursenteret (DogA), Spetakkel bar & kokebokhandel, Clarion Hotel Savoy, Nordenfjeldske kunstindustrimuseum i Trondheim, Kulturhuset i Tromsø, Oslo, Bærum, Larvik, Lillestrøm, Ullensaker, Harstad, MESH, Hålogaland teater i Tromsø, Sugar Shop, Eske interiør, Blank Space Gallery, WannaBe Galleri og Galleri Brown, Litteraturhuset i Fredrikstad og Bergen, og mer. Se vår helhetlige distribusjonsliste her. Det hendige A5-formatet gjør det enkelt å legge i vesken. Vi selger 1/1-sides annonser.